• Uitstekende service: we staan altijd voor je klaar!
  • Snelle levering: wij garanderen de snelst mogelijke bezorging.
  • Volumekorting: profiteer van korting bij grotere aantallen!
Home / Klantenservice

Hoe kunnen we je helpen?

Zoek

    Aanleverspecificaties

    Een goede print begint met een goed bestand, lees zorgvuldig onze aanleverspecificaties door!

    Bekijk hier

    Bestellen

    Vragen over bestellen, offertes, levertijden of verzending?
    Check ze hier!

    Bekijk hier

    Waar gaat je vraag over?

    Algemeen

    Ik heb kreukels/vouwen in het doek, hoe krijg ik deze eruit?

    Bij decotex of vlaggendoek kunt u proberen om de vouw/kreukel eruit te strijken, werkt dit niet dan kunt u het doek ook proberen te wassen en daarna opspannen.

    Bij Airtex zal de vouw/kreukel verdwijnen wanneer deze tegen de wand wordt bevestigd.

    Bij span- of meshdoek zal de vouw of kreukel wegtrekken tijdens het opspannen.

    Tot welke windkracht kan ik mijn vlag gebruiken?

    Het advies is om de vlag binnen te halen bij windkracht 6.  Doe je dit niet dan zal de levensduur van de vlag verkort worden.

    Retourneren

    Helaas kan je gepersonaliseerde print- en drukwerk niet retour sturen, dit zijn op maatwerkproducten en kunnen niet opnieuw gebruikt worden. Daarom is het herroepingsrecht hierop uitgesloten.

    Alleen niet-gepersonaliseerde producten kan je terugsturen. Dit zijn bijvoorbeeld, elastieken, kliklijsten, stoepborden, vlaggenstokken.  Neem hiervoor contact met ons op.

    Indien je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verzenden, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is. De kosten van de retourzending van jou naar ons is voor eigen rekening! Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van de vervoerder.

    Het retouradres is;

    De Postergigant
    Schrijnwerkersweg 15
    1786 PC  Den Helder

    Zorg dat je het bewijs van terugsturen houdt tot wij het retourproces hebben voltooid en het geld retour hebben gestort.

    Levertijden

    Op de desbetreffende productpagina & winkelwagen vind je de levertijden waar je uit kan kiezen.  Hoe sneller je het in huis wilt hebben, hoe duurder het wordt.
    Weekenddagen worden niet meegeteld, alleen werkdagen van maandag t/m vrijdag tellen mee.

    Wij doen er alles aan om uw bestelling op de afgesproken tijdstip bij u af te leveren maar soms kan er sprake zijn van onmacht.

    Daarom een tip, wanneer mogelijk kies een leverdag voorafgaand de dag dat je het uiterlijk nodig hebt!

    Mocht er in de productie of bij DHL een vertraging zijn dan scheelt dat een hoop stress!

    De levertijden die De Postergigant vermeld op haar website zijn een indicatie en geen zogenoemde fatale levertermijn.

    Openingstijden

    De website is altijd open!

    Maar de email en telefoon wordt op werkdagen van maandag t/m vrijdag bemand van 08.30 t/m 17.00 uur.
    Tevens zijn wij met officiële feestdagen gesloten.

    Algemene voorwaarden consumenten

    Lees hier alle kleine lettertjes van onze algemene voorwaarden voor consumenten

    Algemene voorwaarden bedrijven

    Lees hier alle kleine lettertjes van onze algemene voorwaarden voor bedrijven

    Niet tevreden / reclameren

    Ben je niet tevreden met je bestelling? Dat is vervelend om te horen en niet de bedoeling!

    Ga naar onze pagina Reclamatie en we zullen je zo snel mogelijk helpen!

    Vacatures

    Op dit moment hebben wij geen vacatures open staan!

    Kan ik een offerte aanvragen?

    Heb je een afwijkend product, afwerking of een groot aantal nodig? Dan kan je ons altijd emailen met de aanvraag.  Specificeer deze zo duidelijk mogelijk zodat we jou direct kunnen voorzien van een complete offerte!

    Bestanden

    Mijn bestand is niet scherp genoeg, hoe krijg ik deze scherper?

    Een bestand want niet scherp is, kan niet scherper worden.  Het bestand zal dan vanaf begin af aan opnieuw opgemaakt worden op de juiste afmeting en juiste DPI.  Vector bestanden blijven altijd scherp maar bij foto’s, png en jpg bestanden moet je zorgen dat je ten alle tijden het hoogste en scherpste bestand gebruikt in je opmaak.

    Kan ik mijn bestand online ontwerpen?

    Helaas hebben wij geen online editor dus kunnen bestanden niet online ontworpen worden.  Het bestand dient conform onze aanleverspecificaties opgemaakt te worden en deze kan dan in de winkelwagen geupload worden.

    Mag ik een bestand ook aanleveren op 10% of 50% van de ware grootte?

    Dat mag altijd, maar houdt wel rekening met de overlap / afloop en met de DPI van gebruikte foto’s.  Want deze moeten dan opgeblazen worden naar de ware grootte.

    Bestanden met een zijde groter dan 500cm moeten kleiner worden opgemaakt omdat PDF en JPG bestanden worden afgekapt wanneer deze groter zijn dan 500cm.

    Krijg ik vooraf een drukproef te zien?

    Nee, het bestand wat je upload bij de bestelling zal worden geprint.  Voordat je deze upload, check of je deze goed hebt opgemaakt volgens onze aanleverspecificaties zodat je geen teleurstellend resultaat zult ontvangen.  Twijfel je over de scherpte?  Check of het bestand op het juiste formaat is opgemaakt en zoom in, zoals je deze op het beeldscherm ziet zo zal het ook geprint worden.

    Je kan het bestand ook eerst laten checken door ons.  Mail het bestand door (grote bestanden graag via wetransfer) en geef aan op welk formaat je het bestand wilt laten printen.  Als deze goed is dan laten we dit zsm weten en kan je het bestand gebruiken voor de bestelling.  Als het bestand niet goed is dan laten wij je weten welke aanpassingen je nog moet doen.

    Let op, wanneer je de bestelling al hebt geplaatst dan kan het bestand niet meer gecheckt worden omdat het in het automatische proces direct naar de productie gaat.

    Hoe moet ik een bestand opmaken?

    Alle relevante informatie die je nodig hebt om een bestand op te maken kan je vinden bij onze aanleverspecificaties!

    Waar kan ik mijn bestanden uploaden?

    Zodra je in de winkelwagen bent kan je daar de bestanden uploaden.  In deze upload tool kunt u verschillende bestanden uploaden (mits de maat hetzelfde is).  Het is ook mogelijk om het bestand op te vullen naar de maat die wij nodig hebben met afloop, het bestand te spiegelen (bijvoorbeeld voor plexiglas) en het bestand te draaien van staand naar liggend.

    Kan ik meerdere bestanden uploaden?

    Ja, je kunt bij de bestelling meerdere bestanden uploaden.

    Dus wanneer je bijvoorbeeld 4 posters wilt laten printen op hetzelfde formaat dan kies je voor totaal aantal 4.  In de upload kan je dan 4 verschillende bestanden uploaden.  Of 2 bestanden en deze elk 2x laten printen. Het aantal x te printen stel je in in de upload.

    Ik weet niet of mijn bestand goed is!

    Een extra check kan geen kwaad!  Stuur ons je bestand en geef daarbij aan op welk materiaal en afmeting je deze wilt laten printen dan checken wij het bestand en laten wij je weten of het bestand goed is en je deze kan gebruiken om je bestelling te plaatsen.

    Is het niet goed dan laten wij je weten welke aanpassingen je moet doen aan het bestand!

    Ik heb geen bestand of kan zelf geen bestand opmaken.

    Geen probleem, check onze pagina ontwerp aanvragen en wij zullen jou helpen met het bestand!

    Bestellen

    Kan ik ook gekleurde doeken bestellen?

    Nee, dit is helaas niet mogelijk.  Alle materialen zijn wit.  Wil je deze van kleur voorzien dan zal je een bestand moeten opmaken met de kleur die je erop wilt laten printen.

    Waarom moet ik overlap / afloop / bleed aan leveren aan het bestand?

    Alles wat geprint wordt, wordt in totaal 2cm groter geprint. Per zijde is dit 1cm.  Hierna wordt het product op de maat gesneden die is besteld.  Omdat de snijmachine dan in de overlap snijdt, dus bijvoorbeeld de achtergrond kleur of foto die doorloopt, zal je nooit lelijke witte randen krijgen.

    Wanneer wordt mijn product in delen geleverd?

    Wanneer je een product besteld die groter is dan de maximale rolbreedte of plaatafmeting dan zal het product in delen worden geprint.  Bij span- en meshdoeken worden deze delen aan elkaar gelast dmv hitte zoals de randen waar de ringen in zitten.  Bij textielproducten worden deze aan elkaar genaait.  Borden worden als losse panelen geleverd.

    In de upload kan je je gewenste opdeling zelf instellen, dit kan precies in het midden of wanneer het beter uitkomt tussen bepaalde teksten door zodat de lasnaad / naai-naad niet storend zal zijn.

    Is de leverdatum altijd gegarandeerd?

    Op de desbetreffende productpagina & winkelwagen vind je de levertijden waar je uit kan kiezen.  Hoe sneller je het in huis wilt hebben, hoe duurder het wordt.
    Weekenddagen worden niet meegeteld, alleen werkdagen van maandag t/m vrijdag tellen mee.

    Wij doen er alles aan om uw bestelling op de afgesproken tijdstip bij u af te leveren maar soms kan er sprake zijn van onmacht.

    Daarom een tip, wanneer mogelijk kies een leverdag voorafgaand de dag dat je het uiterlijk nodig hebt!

    Mocht er in de productie of bij DHL een vertraging zijn dan scheelt dat een hoop stress!  Kies voor meer zekerheid voor ONB, daar kunnen wij meer invloed op uitoefenen dan op DHL.

    De levertijden die De Postergigant vermeld op haar website zijn een indicatie en geen zogenoemde fatale levertermijn.

    Wanneer kan ik mijn bestelling ontvangen?

    U bepaalt zelf de bezorgdatum en welke bezorgoptie het beste bij u past, zo weet u precies wanneer u uw bestelling in huis hebt en wat de kosten hiervan zijn.

    Deze levertijd geldt alleen wanneer wij een complete order ontvangen, inclusief goed printbare bestanden en een betaling, pas dan gaat de productietijd in.

    Wanneer wij een betaling of bestand later ontvangen zal de leverdatum ook wordt uitgesteld.  Houd rekening met eventuele vertragingen als u voor een pakketdienst zoals DHL kiest. Wij raden het niet aan om als afleverdatum de datum te kiezen dat u het echt nodig heeft.  Mocht er in het productieproces of bezorgproces vertraging optreden dan zult u het niet op tijd ontvangen.

    Kan ik producten los of op een speciale manier laten inpakken?

    Posters of borden per stuk verpakken, of textieldoeken niet gevouwen maar opgerold verpakken? Dat kan! Neem contact met ons op voor de mogelijkheden alvorens je de bestelling plaatst.  Houd wel rekening met hogere verpakkingskosten en een langere levertijd.

    Kan ik mijn bestelling wijzigen?

    Als je bestelling nog niet in productie is dan kan deze teruggehaald worden en kunnen wij kijken of we de bestelling kunnen aanpassen.  Indien de bestelling al in productie is dan kan deze helaas niet meer gewijzigd worden. Het beste is om zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op te nemen.

    Wat is de aanlevertijd voor een bestelling?

    De deadline is op werkdagen om 16.30 uur.

    Kan ik mijn bestelling annuleren?

    Als de bestelling nog niet in productie is dan kan de bestelling geannuleerd worden.  Indien de bestelling in productie is dan kan dit helaas niet meer.  Het beste is om zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op te nemen.

    Kan ik een bestelling opnieuw plaatsen?

    Als je bent ingelogd en je gaat naar mijn bestellingen dan kan je daar je betreffende bestelling opnieuw plaatsen.

    Betalen

    BTW nummer

    Als Belgische klant kan je je btw nummer invoeren en dan wordt de BTW verlegd, oftewel deze hoef je niet te betalen omdat je een aankoop doet in het buitenland.
    Check wel bij je accountant of jouw bedrijf niet valt onder de kleine ondernemingsregeling want dan ben je uitgesloten om BTW te verleggen, oftwel dan moet je wel BTW betalen.

    Kan ik op rekening betalen?

    Bedrijven kunnen een aanvraag per mail doen om op rekening te betalen.  Wij nemen dan contact met je op om eventueel afspraken te maken qua betaaltermijn en limieten.  Particulieren kunnen helaas niet op rekening betalen.

    Bezorgen & afhalen

    Kan ik de pakketbezorger bellen om te vragen waar de chauffeur zich begeeft op de route?

    Nee, dat is niet mogelijk, de chauffeur van DHL is telefonisch niet bereikbaar.

    Houd de track en trace welke u heeft ontvangen in de gaten.

    Kan ik mijn pakket ook naar het buitenland versturen?

    Standaard verzenden wij naar alle adressen in Nederland en België, indien het naar een ander land gestuurd dient te worden, neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden.

    Kan ik zelf bepalen hoe laat ik mijn zending geleverd wil hebben?

    Nee, dat is helaas niet mogelijk, wij werken met verschillende bezorgdiensten die een aflevertijd hanteren van 08.00 tot 18.00 uur.

    Wat zijn de kosten voor het verzenden van mijn bestelling?

    Dit is geheel afhankelijk van de bestelling, bij grotere producten zullen de verzendkosten hoger zijn, de verzendkosten zijn zichtbaar in de winkelwagen waar je een keus kan maken uit verschillende pakketdiensten.  Deze kosten worden 1 op 1 overgenomen van de pakketdienst.

    Omdat veel van onze producten buiten de ‘normale’ afmeting vallen van de pakketdienst worden er flinke toeslagen gerekend, op een bepaald punt is het goedkoper om een koerier te kiezen ten op zichte van een pakketdienst.

    Waarom geen gratis verzending?
    Dit is heel eenvoudig: de kosten die gemaakt worden voor het verzenden (de vervoerders versturen helaas niet gratis), moeten op de een of andere manier betaald worden. De meeste webwinkels berekenen deze kosten door als een soort opslag in de verkoopprijs van de producten. We kunnen onze producten best allemaal net iets duurder maken en daarmee doen alsof we geen verzendkosten rekenen – zoals meestal gebeurt bij andere webwinkels.

    Dit vinden wij echter oneerlijk omdat op deze manier de klanten die meerdere artikelen bestellen dus gestraft worden doordat er aan hen dus eigenlijk dubbele verzendkosten worden berekend.

    De webwinkels die dus geen verzendkosten rekenen, verdienen dus zonder dat u het door heeft op de ‘geen verzendkosten’………
    Wij houden de kosten liever open en eerlijk door transparant te zijn in de kosten van het product en de verzendkosten!

    Wat zijn de openingstijden van de afhaalpunten van ONB?

    De openingstijden verschillen per afhaalpunt. Je bent van harte welkom op deze tijden:

    ONB – Aalsmeer
    Maandag t/m vrijdag: 08:30 tot 13:00 uur
    Zaterdag en zondag: gesloten

    ONB – Dordrecht
    Maandag t/m vrijdag: 08:30 tot 13:00 uur
    Zaterdag en zondag: gesloten

    ONB – Apeldoorn
    Maandag t/m vrijdag: 08:30 tot 13:00 uur
    Zaterdag en zondag: gesloten

    ONB – Roermond
    Maandag t/m vrijdag: 09:00 tot 12:00 uur
    Zaterdag en zondag: gesloten

    ONB – Bornem
    Maandag t/m vrijdag: 08:30-13:00 uur
    Zaterdag en zondag: gesloten

    Wat zijn de bezorgtijden van de bezorgdiensten?

    De bezorgtijden verschillen per land en bezorgdienst. We zetten ze voor je op een rij:

    Nederland
    ONB: maandag t/m zaterdag tussen 08:00 en 18:00 uur.
    PostNL Standaard: maandag t/m zaterdag tussen 09:00 en 18:00 uur.
    PostNL Spoed: maandag t/m vrijdag voor 12:00 uur.
    DHL Standaard: maandag t/m vrijdag tussen 08:00 en 18:00 uur.
    DHL Express: maandag t/m vrijdag voor 11:00 uur.

    België
    ONB: maandag t/m vrijdag tussen 08:00 en 18:00 uur.
    PostNL Standaard: maandag t/m zaterdag tussen 09:00 en 18:00 uur.
    DHL Standaard: maandag t/m vrijdag tussen 08:00 en 18:00 uur.
    DHL Express: maandag t/m vrijdag voor 11:00 uur.

    Bekijk de actuele status van je bestelling via track & trace.

    Kan ik de bestelling rechtstreeks naar mijn klanten sturen?

    Zeker! Wanneer je in de winkelwagen bent kan je een ander afleveradres invullen en dan zal daar de bestelling heen gezonden worden.  De bestelling wordt in geheel neutrale verpakking geleverd, ook de verzendlabel is neutraal.

    Hoe volg ik mijn bestelling?

    Als de bestelling verzonden is dan ontvang je een track en trace link per mail.  Deze track en trace is ook te vinden op jouw persoonlijke pagina bij bestellingen.

    Kan ik mijn bestelling op meerdere adressen later bezorgen?

    Heb je meerdere filialen die voorzien moet worden van print- en/of drukwerk? Dat kan maar per filiaal moet je dan een order aanmaken om de producten naar dat filiaal te sturen.  Op deze manier komen ze ook per bestelling onder al je bestellingen te staan.  Wij kunnen het ook voor je uit handen nemen maar houd dan wel rekening met handmatige orderkosten en een langere levertijd.

    Wat als er niemand is bij het verwachte bezorgmoment?

    Dan zal de bestelling de volgende werkdag worden aangeboden.  Maar vaak zal de bezorger het proberen af te leveren bij de buren.  Weet je van te voren dat je niet aanwezig bent en mag het worden neergelegd of mag het bij de buren? Hang dan bijvoorbeeld een briefje op de deur!

    Na 2x aanbieden zal het pakket retour worden gestuurd, als het pakket weer opgestuurd moet worden dan zullen daar opnieuw verzendkosten voor in rekening worden gebracht.

    Zaterdag is geen werkdag, op deze dag zullen er geen leveringen plaats vinden.

    Wij staan voor je klaar!

    Niet gevonden wat je zoekt?

    De Postergigant streeft altijd naar verbetering. Laat het ons weten!
    Neem hieronder contact met ons op.